W dniach od 11marca 2019r do 17 marca 2019r włączyliśmy się w obchody Światowego Dnia Mózgu , którego celem było upowszechniane wiedzy o funkcjonowaniu mózgu i stosowanie jej w procesie nauczania i uczenia się.
W ramach obchodów uczniowie klasy VII, pod kierunkiem p. Joanny Kaliskiej przygotowali szereg informacji na temat funkcji prawej i lewej półkuli mózgowej, płatów mózgowych oraz prawidłowej diety- czyli , co jeść by poprawić pracę mózgu. Następnie przeprowadzili doświadczenia na pamięć krótkotrwałą, polegające na : czytaniu podanych wyrazów wspak, zapamiętaniu i narysowaniu podanej figury w pamięci oraz odtworzeniu ciągu liczb. Obejrzeli również film o chorobie mózgu zwanej – chorobą Huntingtona , potocznie nazywaną pląsawicą , jej objawami fizykalnymi, emocjonalnymi i zaburzeniami poznawczymi.
Na zajęciach wychowania fizycznego uczniowie klasy I , II , IV oraz dzieci przedszkolne pod kierunkiem p. Moniki Lewińskiej, p. Marty Parady , p. Teresy Czech i p. Jacka Stajszczaka , wzięli udział w pomysłowej rozgrzewce- gimnastyce mózgu. Ćwiczenia te miały na celu pobudzić pracę obu półkul mózgowych oraz sprzyjać tworzeniu nowych połączeń nerwowych aktywizujących myślenie.
Na lekcji chemii pod okiem p. Anny Łuczak , klasa VIII wykonała ćwiczenia polegające na wytworzeniu dużej ilości pary wodnej, by pokazać , że niektórym z nadmiaru wiedzy ,,mózg paruje’’ oraz sprawdzić , czy poprawnie odbieramy kolory.
Na informatyce pod kierunkiem p. Hanny Dziedzic- Marcińskiej, klasa IV napisała w programie Scratch -,,Tabliczkę mnożenia’’, który odpytuje ucznia ze znajomości tabliczki mnożenia, a klasa II próbowała ułożyć kostkę Rubika i grali w gry logiczne.
Na lekcji geografii pod kierunkiem p. Mariusza Tomaszewskiego ,uczniowie klasy VII wykonywali model mózgu z wykorzystaniem globusów indukcyjnych , a następnie rysowali kredą trójwymiarowy obraz mózgu na globusie.
Na zajęciach języka angielskiego uczniowie klasy II , pod kierunkiem p. Agnieszki Mikołajczak ćwiczyli znajomość słownictwa związanego z wiosną za pomocą gry planszowej, klasa IV została poddana testowi czujności , a klasa VI i VIII układała trimino , ze słownictwem związanym ze zdrowiem, dzięki czemu ćwiczyli umiejętność logicznego myślenia oraz poznawali nowe wyrażenia.
Ostatnim dniem obchodów Dnia Mózgu były gry planszowe. Są one nie tylko wspaniałą formą rozrywki , ale również wspomagają rozwój intelektualny, integrację grupy rówieśniczej oraz uczą tworzyć i zacieśniać więzy międzyludzkie. W gry planszowe grali wspólnie uczniowie klasy I i II pod kierunkiem p. Teresy Czech i p. Joanny Kaliskiej, którzy rywalizowali między sobą, a przy tym świetnie się bawili oraz uczniowie klasy V pod kierunkiem p.dyrektora Krzysztof Oczachowskiego , na zajęciach świetlicowych.
Tekst. J. Kaliska